Про регіон
До Всеукраїнського дня працівників культури та аматорів народного мистецтва |
![]() |
Щорічно 23 березня громадськість країни відзначає Всеукраїнський день працівників культури та аматорів народного мистецтва, установлений Указом Президента України від 21 березня 2000 року № 484/2000.
За даними Головного управління статистики у Миколаївській області, на початок поточного року культурно-освітню діяльність в регіоні проводили 518 обласних, публічних, спеціалізованих і спеціальних бібліотек та 540 клубних закладів. Роботу їх забезпечували 2,2 тис. працівників.
Бібліотечний фонд зазначених бібліотек налічував 8,5млн. примірників. У 2012році у бібліотеках було зареєстровано 453,2 тис. осіб, які мали можливість користуватися друкованими, аудіовізуальними та електроннимиверсіями бібліотечних примірників. Торік їм видано 11,3 млн. примірників книжок та журналів, у середньому – 22 примірника на 1 користувача.
На початок поточного року у клубних закладах працювало 2694 клубних формування, понад дві третини з яких – колективи аматорського мистецтва та 794майстри образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва. У роботі клубних формувань взяли участь 38,5 тис. осіб, половина з яких – діти. Упродовж 2012 року клубними закладами проведено 45,3 тис. культурно-масових заходів, з яких 36,4% склали культурно-освітні та розважальні заходи, 10,6% – вистави і концерти аматорського мистецтва, 2,4% – виставки декоративно-прикладного мистецтва. Відвідало культурно-масові заходи 3 млн. 475 тис. глядачів, у тому числі 943 тис. дітей.
Розвитку народної творчості та естетичному вихованню підростаючого покоління значною мірою сприяють початкові спеціалізовані мистецькі дитячі навчальні заклади. На початок 2012/13 навчального року на Миколаївщині працювало 45 дитячих шкіл естетичного виховання, у тому числі 28 – музичних, 3 – художніх і 14 – шкіл мистецтва. Навчально-виховний процес в них забезпечували 769 працівників. У школах естетичного виховання навчалось 6,6 тис. учнів, найбільша частка з яких (31%) – на фортепіанному відділенні. По 15% учнів віддали перевагу відділенням народних інструментів та художньому, трохи менше – хоровому та хореографічному (14% та 13%, відповідно). По 5,5% учнів навчались на відділеннях духових і ударних інструментів та струнних і смичкових інструментів, 0,9% – на театральному.